منو
تبليغات











 
اخبار و اطلاعیه ها

1396/8/10 چهارشنبه تشکیل گروه تبلیغ سنتی
الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّـهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ
﴿احزاب/٣٩﴾

 
گروه ها و تشکّل های تبلیغی در نگاه مقام معظم رهبری«حفظه الله»:
تشکل روحانیون، کار بسیار خوبی است. روحانیون بایستی دور هم باشند، همفکری کنند اشتباهات یکدیگر را رفع کنند و کارهای یکدیگر را کامل کنند. ممکن است همه، ظرفیت لازم را به قدرکافی یکدیگر نداشته باشیم اما از تجربیات و از حرف های یکدیگر استفاده کنیم.

مقدّمـه:
مسئله ی تبليغ، همواره يكي از مسايل اساسي در حيات اجتماعي بشر در اعصار مختلف بوده است. در ادیان الهی امر رساندن و ابلاغ پیام های الهی توسط پیامبران مورد توجه بوده و متناسب با شرایط جوامع بشری صورت می پذیرفته است.
با توجه به تغییرات صورت پذیرفته در جوامع بشری و پدید آمدن شرایط جدید، لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت های تبلیغی موجود، بخصوص ظرفیت های انسانی، ضرورت کارِگروهی و هم افزایی حاصل از آن را روشن می نماید.
تشکیل گروه تبلیغی به معنای ایجاد فرهنگی است که در آن همکاری، تعامل و مشارکت ارزش پیدا می کند و اندیشه ها، برنامه ها، تصمیمات و فعالیت های تبلیغی نتیجه بهتری بدنبال خواهد داشت. 
دفتر تبلیغات اسلامی با درک ضرورت و حساسیت موضوع تبلیغ گروهی و نهادینه کردن گروههای تبلیغی اقدام به تدوین اصول ومعیارهای تبلیغ گروهی نموده و انتظار می رود طلاب و مبلغین محترم نیز ضمن درک ضرورت و مزایای این موضوع، حرکت و فعالیت های تبلیغی خود را در این راستا طراحی نمایند.

گـروه تبلیغی: 
مجموعه ای از مبلغان هستند که به صورت جمعی و مرتبط با هم با اهداف مشترک به تبلیغ و ارشاد اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان می پردازند.
با توجه به این که از سوی دفتر مقام معظم رهبری امر  ساماندهی گروه های تبلیغی به دفتر تبلیغات اسلامی واگذار شده، این نهاد با درک ضرورت و حساسیت این موضوع و نهادینه کردن گروه های تبلیغی اقدام به تدوین اصول و معیارهای تبلیغ گروهی کرده است.
تأسیس گروه ها با هدف واگذاری و واسپاری برخی از فعالیت های تبلیغی به گروه ها و پرهیز از تصدی گری به عنوان یک بازوی فرهنگی و تبلیغی انجام گرفته است.

آثار و فواید تبلیغ گروهی:
تبلیغ گروهی دارای آثار و فواید فراوانی است از جمله:
1. تعامل تجربیات، هم افزایی و هم فکری اعضاء گروه در فعالیت های گروهی و پرهیز از کارهای موازی و متضاد
2. آشنایی بیشتر با نیازهای منطقه تبلیغی و مخاطبان
3. حمایت مادی و معنوی دفتر تبلیغات از گروه های تبلیغی
4. تمرکز فعالیت های تبلیغی گروه در یک موضوع یا یک منطقه و تلاش بیشتر در راستای حل مسائل و معضلات مناطق تبلیغی
5. افزایش انگیزه، خلاقیت و اثر بخشی مبلغان در تبلیغ گروهی
6. شناسایی و ایجاد فضاهای جدید تبلیغی در مناطق
7. تقویت مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی و حس همکاری و همدلی در بین مبلغان
8. برگزاری کارگاه ، کلاس و دوره های آموزشی جهت ارتقاء سطح دانش و توانمدی اعضاء گروه، توسط دفتر تبلیغات 
9. امکان اعزام مستمر در طول سال
10. برخوداری از اولویت اعزام گروهی در ایام اعزام دفتر تبلیغات ( اعزام محرم و ماه مبارک رمضان و...)

شرایط تشکیل گروه های عمومی:
1. تعداد اعضاء گروه حداقل 7 نفر و حداکثر 40 نفر می باشد. 
2. تمامی اعضاء باید پرونده فعّال تبلیغی داشته باشند.
3. حضور همه ی اعضاء گروه طی یک جلسه در دفتر تبلیغات اسلامی جهت ثبت گروه ضروری می باشد.
4. هر مبلّغ حداکثر در دو گروه می تواند عضو باشد.
5. افتتاح حساب مشترک (سرگروه و جانشین) در صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اصفهان
6. ثبت گروه تبلیغی توسط سرگروه و تایید عضویت توسط اعضاء در سایت سمتا 
7. تکمیل فرم های مربوط به تشکیل گروه توسط سرگروه و اعضاء. (برای دریافت فایل ZIP تشکیل گروه اینجا کلیک کنید)
8. پس از ثبت گروه، سرگروه موظّف است طرح و برنامه تبلیغی گروه را برای حد اقل بازه ی زمانی سه ماهه (برای بررسی و تصویب در شورای پذیرش دفتر) به دفتر تبلیغات اسلامی ارائه دهد.
9. جهت تشکیل گروه تخصصی تمامی اعضاء باید حداقل ملاک ها و شرایط مذکور در آیین نامه گروه های تخصصی را دارا باشند. (برای مطالعه آیین نامه اینجا کلیک کنید)
10. فعالیت گروه های تبلیغی فقط در قالب عرصه های مورد تایید دفتر پذیرفته و قابل حمایت می باشد.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ تر بر روی تصویر کلیک کنید.

 
(پس از ورود به سامانه سمتا به قسمت تشکیل گروه تبلیغی مراجعه فرمایید)



 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر

بيشتر


تعداد بازديد اين صفحه: 185
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما